جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
سید مدلل کار

تحلیلگر مسایل سیاسی تصریح کرد: تحولات اخیر منطقه از جمله در جنوب لبنان، حکایت از تسریع در زوال قطعی رژیم صهیونیستی دارد.

دکتر سیده فاطمه سیدمدلل‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تحولات روزهای اخیر منطقه غرب آسیا بخصوص ناظر به تشدید حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در دو سخنرانی مهم اخیر ضمن تشریح مسائل فلسطین و تحولات رخ داده در آن طی هشتاد سال گذشته، بر این نکته صحه گذاشتند که مقاومت فلسطین در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده که شکستی غیرقابل ترمیم را به رژیم اشغالگر قدس وارد نموده است.

وی افزود: حضرت آقا به طور خاص در دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی به صراحت بیان داشتند که رژیم‌صهیونیستی لبریز از کینه و غیظ نه فقط نسبت‌ به ما، بلکه نسبت‌ به کشورهای اطرافش مثل سوریه و عراق هم هست؛ چراکه راهبرد از نیل تا فرات آنها محقق نشده است. در همین اتفاقات اخیر هم مشخص شد که رژیم اشغالگر قدس چه دیدگاهی نسبت به همسایگان و دیگر کشورهای اسلامی دارد.

وی بیان داشت: یکی از پایه های اصلی دشمن برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، ترور افراد و جنگ های نامتعارف و غیرقابل پیش‌بینی مانند جنگ الکترونیکی است که این روزها در لبنان اتفاق افتاد می‌باشد، کما این‌که مقام معظم رهبری نیز بیان نمودند هدف دشمن از جنگ روانی در عرصه نظامی ایجاد ترس و عقب‌نشینی است و به تعبیر قرآن کریم، عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.

سیدمدلل کار همچنین با بیان این که تحولات اخیر منطقه از جمله در جنوب لبنان، حکایت از تسریع در زوال قطعی رژیم صهیونیستی دارد، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در واقع رژیمی است که پایه‌های آن بشدّت سست است، رژیم صهیونیستی محکوم به زوال است؛ رژیم صهیونیستی یک رژیم تحمیلی است، با حرکتِ زور به‌وجود آمده است، هیچ پدیده‌ای و موجودی که با زور به‌وجود آمده باشد قابل دوام نیست و این هم قابل دوام نیست

وی گفت: یکی از مورخین مشهور یهود گفته است، تمام آن علائمی که برای فروپاشی یک رژیم یا ایدئولوژی لازم است، در مسئله «اسرائیل» و «صهیونیسم» دیده می‌شود و امروز «اسرائیل در وضعیت بسیار خطرناکی قرار گرفته است. اوبه صراحت به این مسئله اذعان می‌کند که یک عملیات تاریخی آغاز شده است. آغاز یک عملیات تاریخی و به احتمال زیاد، با سقوط صهیونیسم به اوج خود خواهد رسید. او تصریح می‌کند که این جنگ بدین معناست که ما وارد یک وضعیت بسیار خطرناک شده‌ایم و به محض اینکه اسرائیل حجم بحران را درک کند، به شکل افسارگسیخته و بدون رعایت هرگونه قیدوبندی به استفاده از قدرت روی خواهد آورد تا از گرفتار شدن در چنین سرانجامی جلوگیری کند و این همان رفتاری بود که رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی نیز در آخرین روزهای عمرش به آن متوسل شد.».

وی افزود: بنابر این و باتوجه به آنچه تحلیلگران و تارخ نگاران می‌گویند ما شاهد آخرین روزهای عمر منحوس رژیم صهیونیستی هستیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، اسرائیل رو به زوال است و ۲۵ سال آینده خود را نخواهد دید.

وی بیان داشت: نشانه نخست، دودستگی در جامعه یهودی «اسرائیل» است؛ طوری که جامعه یهودی در حال حاضر به دو جناح رقیب تقسیم شده که هیچ‌کدام از آنها توانایی ایجاد یک بستر مشترک را ندارند. این شکاف ناشی از اختلالاتی است که در معرفی یهودیت به عنوان یک قومیت بروز کرده است. در حالی که «هویت یهودی» اسرائیل گاهی اوقات خیلی کمتر از صرف یک موضوع مورد بحث در مباحثات تئوریک میان جریان‌های دینی و سکولار بود، اکنون این مسئله به جنگی بر سر ماهیت فضای کلی حاکم بر این رژیم و خود دولت صهیونیستی تبدیل شده است و علاوه‌بر درگیری‌های رسانه‌ای بر سر این مسئله، بحث هویت یهودی به موضوع اصلی درگیری‌های خیابانی نیز تبدیل شده است.

مدرس حوزه علمیه خوهران اضافه کرد: نشانه دوم، بحران اقتصادی است. به نظر نمی‌رسد طبقه سیاسی در بحبوحه درگیری‌های مسلحانه بی‌وقفه، علاوه‌بر وابستگی روزافزون به کمک‌های مالی آمریکا، هیچ برنامه‌ای برای ایجاد توازن در اوضاع مالی دولت ندارد. نشانه سوم، انزوای بین‌المللی روزافزون اسرائیل است، به طوری که به تدریج به یک کشور منحوس تبدیل می‌شود. این روند قبل از ۷ اکتبر آغاز شد، اما پس از شروع نسل‌کشی تشدید شده است و مصداق بارز آن مواضع بی‌سابقه دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی است...

وی گفت: نشانه چهارم نیز تغییر گسترده در ارتباط میان جوانان یهودی از سراسر جهان پس از حوادث ۹ ماه گذشته است؛ به نحوی که به نظر می‌رسد خیلی از آنها در حال حاضر آماده قطع ارتباط خود با رژیم صهیونیستی و صهیونیسم و مشارکت فعالانه در جنبش همبستگی با فلسطینیان را دارند. پنجمین نشانه نیز، ضعف ارتش صهیونیستی است.

سید مدلل کار همچنین افزود: شکی نیست که ارتش صهیونیستی تسلیحات پیشرفته‌ای در اختیار دارد، اما با این حال این ها با کمک های آمریکاست ولی حملات ۷ اکتبر پرده از روی ضعف‌های این ارتش برداشت و پوشالی بودن آن را نشان داد همان جنگ روانی که آنها سال ها درمورد گنبد آهنین خود به رخ جهان می کشیدند اما یک‌شبه فرو ریخت و این داستان تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha